woensdag 21 januari 2015

Woensdag recept van de dag; De allerlekkerste gehaktbal


De allerbeste gehaktbal en tips voor glutenvrij.

De gehaktbal is voor mensen met een maagverkleining ideaal. Je kunt hem zo groot of in ons geval klein maken als nodig. Ik maak er gelijk een paar en vries deze in voor een makkelijke maaltijd later.



En met 28 gram eiwit een goed leverancier van proteïne en nu heb ik ook nog eens het allerlekkerste recept gevonden. Wat wil een mens nog meer. Ik serveer mijn gehaktbal meestal met een groene salade of stamppotje.
Gezien mijn zoon een glutenallergie heeft maak ik de glutenvrije variant.

 

Voor 4 gehaktballen:




80 g paneermeel (ik gebruik rijstvlokken)

2 el grove mosterd ( ik gebruik de mosterd van smaakt)

2 el ketjap manis (ik gebruik kikkoman soyasaus)


3 el boter (croma!!!! vindt dit gewoon de beste)


 

Bereiden


Meng alle ingrediënten (behalve de boter en de vleesfond) en kneed het gehakt met de hand tot alle ingrediënten goed zijn gemengd. Verdeel het in porties en draai er ballen van. Laat de ballen afgedekt 30 min. rusten in de koelkast.

Verhit de boter in een braadpan en braad de ballen hierin rondom bruin aan. Schenk de fond erbij en laat de ballen onder af en toe keren, met de deksel schuin op de pan, in 45 min. op laag

 
energie 450 kcal
eiwit 28 g
koolhydraten 20 g
vet 29 g


Eet smakelijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten